Najdete nás




Vyhledávání

Novinky emailem

    Chcete-li být informováni o nových receptech či článcích o dělené stravě, zadejte svoji emailovou adresu:

Partneři

Doporučujeme

Dělená strava – zásady

Pravidla Hayovy diety:

  • Sacharidy se nemají jíst s bílkovinami a kyselým ovocem.
  • Zelenina, saláty a ovoce tvoří velkou část jídelníčku.
  • Bílkoviny, sacharidy a tuky jezte jen v malém množství.
  • Vyhýbejte se rafinovaným a průmyslově zpracovaným potravinám.
  • Mezi jídly odlišného složení by měly uplynout alespoň 4 hodiny.

Zajímavosti:

  • mnoho celebrit využívá dělenou stravu k hubnutí
  • většina lékařů a odborníků na výživu považují dělenou stravu za nesmysl, někteří před ní varují jako před vážným zdravotním nebezpečím
  • u nás se o popularitu dělené stravy postarala Lenka Holas-Kořínková a Vít Chaloupka
  • redukce váhy nestojí na oddělené stravě, ale na základě redukce kalorií u stravy, která je pestrá s dostatkem ovoce a zeleniny a malým příjmem tuku a cholesterolu

Dělená strava – její výhody a rizika

  • dělená strava je bohatá na vlákninu, díky tomu snižuje riziko rakoviny tlustého střeva
  • díky principu dělené stravy se ve vašem jídelníčku ocitá velké množství zeleniny
  • tím výrazně snižujete energetický příjem stravy a s tím spojené riziko obezity
  • předepsané jídelníčky dělené stravy jsou často energeticky chudé a tím pádem nedodávají organismu živiny a minerály
  • špatné dodržování a pochopení zásad dělené stravy může vést k nárůstu hmotnosti
  • u některých žen urychluje dělená strava vznik mentální anorexie