Najdete nás




Vyhledávání

Novinky emailem

    Chcete-li být informováni o nových receptech či článcích o dělené stravě, zadejte svoji emailovou adresu:

Partneři

Doporučujeme

Howard Hay

William Howard Hay

William Howard Hay

William Howard Hay (1866-1940). Americký doktor a spisovatel a zakladatel teorie dělené stravy. William Hay přišel poprvé s  teorií dělené stravy po 16 letech působení, jako doktor soukromého sanatoria v New Yorku a úspěšný lektor zdravé výživy.

William Howard Hay úspěšně promoval na New York University Medical College roku 1891 a strávil dalších 16 let v praktické medicíně a jako ordinující lékař. Více se však specializoval na operace, než na běžnou medicínu. V jeho životě však nastal zlom, když se u něj poprvé projevila Brightova choroba, což je onemocnění jater, v tehdejší době neléčitelné. William se však nevzdal a rozhodl se pomoci si od nemoci sám, vlastními schopnostmi a zkušenostmi. Tehdy vyvinul metodu, kterou později nazval „dělená strava“ (někdy je označovaná též jako dieta Dr. Haye). Tato metoda se zakládá na faktu, že určité potraviny potřebují pro svoje trávení kyselé Ph prostředí, kdežto jiné potřebují Ph zásadité a proto by se tyto potraviny neměly kombinovat. William Howard Hay se díky své metodě úspěšně vyléčil a začal jezdit po Spojených státech a Kanadě, aby přednášel a šířil svoje poznatky.

Napsal také několik knih:

  • How to Always Be Well, (1967)
  • A new health era, (1939)
  • Health Via Food, (1929)
  • Weight control, (1935)
  • What price health, (1946)
  • The Medical Millennium, (1927)
Ráno a večer se doporučuje konzumovat více uhlovodíků, v poledne více bílkovin. Zásadně vám doporučuje časový odstup mezi konzumací potravin asi 4 hodiny.

William Howard Hay dále doporučoval, aby běžný jídelníček obsahoval až 4x více potravin zvyšujících zásaditost krve (zelenina, saláty, ovoce, jogurty) než jídel, která zásaditost krve snižují (maso, sýr, brambory, ryby, vejce, ořechy, pokrmy obsahující sacharidy a citrusy). Považobval tuto rovnováhu za žádoucí, protože odráží poměr kyselin a zásad běžně vylučovaných z těla.
Hayova dieta často opravdu prospěje lidem, kteří se jí rozhodnou vyzkoušet. Vede totiž k tomu, aby se nad svými stravovacími návyky zamysleli a vyhnuli se nestřídmostem.

Pravidla Hayovy diety:

* Sacharidy se nemají jíst s bílkovinami a kyselým ovocem.
* Zelenina, saláty a ovoce tvoří velkou část jídelníčku.
* Bílkoviny, sacharidy a tuky jezte jen v malém množství.
* Vyhýbejte se rafinovaným a průmyslově zpracovaným potravinám.
* Mezi jídly odlišného složení by měly uplynout alespoň 4 hodiny.